۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

ساماندهی حاشیه شهر مشهد در مسیر پیشرفت قرار دارد

ساماندهی حاشیه شهر مشهد در مسیر پیشرفت قرار دارد

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بهبود و ساماندهی حاشیه شهر مشهد از نظر فرهنگی رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر یکشنبه در نخستین جلسه ستاد حاشیه شهر که با حضور استاندار جدید در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد به تبیین مسائل و موضوعات پیرامون حاشیه شهر مشهد از سال ۱۳۹۳ تاکنون پرداخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: طبق دستور مقام معظم رهبری جهت پیگیری مسائل آبادانی و عمرانی، محرومیت و فقرزدایی و مسائل فرهنگی حاشیه شهر ستادی در سال ۱۳۹۳ با چهار کمیته تشکیل شد.

وی با اشاره به کمیته‌های فعال در ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد ادامه داد: این ستاد شامل کمیته فرهنگی با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته فقرزدایی با مدیریت کمیته امداد خمینی و اداره امور اوقاف و کمیته آبادانی و عمرانی با مدیریت شهرداری مشهد و کمیته امور امنیتی و زیرساخت‌های فرهنگی با مدیریت سپاه است.

علم الهدی با بیان اینکه بهبود و ساماندهی حاشیه شهر از نظر فرهنگی رشد چشمگیری در این مدت داشته است، تصریح کرد: زمانی که کار جهادی در حاشیه شهر مشهد آغاز شد، ۱۸۰ مسجد در این مناطق وجود داشت که اکنون به ۶۰۰ مسجد افزایش پیدا یافته و این مساجد به کانون‌های تجمع، مطالبه گری و پیگیری‌های مردم تبدیل شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بخش عمده اقدامات محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر مشهد به دست آستان قدس رضوی انجام می‌شود، عنوان کرد: اقدامات این آستان در حوزه محرومیت‌زدایی و فرهنگی از ابتدای تشکیل ستاد تا امروز بسیار چشمگیر بوده است.

وی در ادامه به اقدامات و همکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ساخت امکانات و مراکز فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و افزود: مردم حاشیه شهر مشهد مردمی انقلابی و متدین هستند که در تمام فعالیت‌های اجتماعی حضور پررنگی دارند.

کد خبر 6270472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha